Geng Aku

Rabu, 11 November 2009

Ummi Nazeera Ganti Nora Danish Dalam ‘Spa Qistina’

Ummi melakonkan watak Maya yang sepatutnya dipegang oleh Nora Danish.

 
WATAK menantu Qistina, Maya lakonan asal Nora Danish dalam ‘Spa Qistina’ kini diganti oleh pelakon Ummi Nazeera dan bukannya pelakon Natasha Hudson seperti diuar-uarkan sebelum ini.

Hal itu disahkan oleh penerbit eksekutif Global Station Sdn. Bhd. Adila Datuk Ramly ketika dihubungi semalam.

Anak kepada produser terkenal Datin Zaiton Mohd Jiwa itu memaklumkan Ummi telah memulakan penggambarannya sejak dua hari lalu.

“Kami baru menawarkan pelakon Natasha Hudson untuk berlakon watak itu tetapi dia tidak dapat menerimanya kerana mempunyai komitmen lain.

“Akhirnya kami memilih untuk mengambil Ummi Nazeera dan dia juga sudah berlakon drama ini semalam (Isnin),” kata Adila.

Difahamkan, Natasha kini terikat dengan jadual penggambaran drama ‘Lembing Dan Layang’ untuk Astro Citra.

Menyentuh tentang isu tarik diri Nora, wanita itu telah memaklumkan dia terpaksa menarik diri disebabkan masalah teknikal yang berlaku dalam ‘Spa Qistina’ sehingga pihak produksi terpaksa melanjutkan tarikh penggambaran ke bulan Disember.

Kebetulan, Nora terpaksa memulakan penggambaran filem terbarunya, ‘Jangan Pandang Belakang Congkak 2’ mulai 21 November ini.

Nora melakonkan watak sampingan, Teha dan sudah berjanji dengan pihak produksi filem itu, Metrowealth (MIG).

Sementara itu, Adila yang akui terkilan dengan sikap Nora meninggalkan lokasi penggambaran tanpa kata. Dia memikirkan perkara itu tidak sepatutnya berlaku.
Adila menganggap, Nora mungkin mempunyai masalah peribadi lain tetapi ibu tunggal seorang anak itu seharusnya memaklumkan kepadanya atau ibunya memandangkan mereka memahami perasaan Nora yang pada masa itu berada di lokasi pengambaran yang sama dengan pelakon Fasha Sandha.

Namun begitu, Nora telah mendapat tahu dia tidak akan bertembung langsung dengan Fasha dalam satu babak.

“Ikut pada profesionalisma, saya harap Nora akan meneruskan lakonannya dalam ‘Spa Qistina’ tetapi akhirnya dia tidak ‘makan pujuk’ dan mengambil keputusan untuk menarik diri. Hal itu dimaklumkan oleh pembantu peribadinya, Mat.

“Saya anggap isu tarik diri ini sebagai perkara yang tidak dapat dielakkan tetapi kami tidak serik untuk bekerjasama dengan Nora lagi sekiranya ada kesesuaian watak dengannya,” ulas Adila yang tidak mahu memperbesarkan isu itu lagi.

Kata Adila, selain masalah peribadi, Nora memang terikat dengan penggambaran filem ‘Jangan Pandang Belakang Congkak 2’ yang akan memulakan penggambarannya mulai 15 November ini.
“Masalah teknikal juga berlaku disebabkan kami menukar kumpulan produksi yang baru. Jadi, terpaksa ‘brake’ empat hari. Apabila mendapat tahu hal ini, Nora terus menarik diri kerana mempunyai kerja lain,” ujar Adila yang turut memaklumkan ibunya juga terkilan dengan hal itu kerana pertama kali berlaku dalam sejarah syarikatnya.

Nora telah menyelesaikan lebih 40 babak dalam drama itu dan kini Ummi perlu melakonkan semula babak itu dari awal. Namun begitu, Adila enggan menghebohkan jumlah kos kerugian akibat penggambaran semula itu.

Menyentuh tentang lakonan Ummi atau nama sebenarnya Ummi Nazeera Nur Hidayah Zainul Abadin, Adila memuji pelakon muda berusia 19 tahun itu.
“Walaupun dia menerima tawaran itu pada saat akhir dan mendapat skrip pada malam itu, tetapi dalam tempoh satu malam dia sempat ‘study’ wataknya.

“Dia mempunyai bakat, dedikasi dan bersedia untuk melakonkan watak itu,” ulasnya lagi.
Drama bersiri Spa Qistina yang bakal disiarkan di Astro pada awal Januari depan ini diarahkan Zulkifli Arshad dan skrip ditulis oleh Rina Khan. Spa Qistina kali ini lebih mantap dengan gandingan pelakon berkaliber tanah air seperti Nanu (Qistina), Azizah Mahzan (Marlia), Adi Putra (Fahmi), Fasha Sandha (Frieda), Riezman Khuzaimi (Dr Zulfadzli), Farahdiya (Julia), Nik Zarith Nellydya (Melissa) dan Jasmin Hamid (Sofiera). Tidak ketinggalan, penampilan khas, band indie popular tanah air, Hujan.

Spa Qistina mengisahkan cabaran baru Qistina yang berhadapan dengan konflik keluarga terutama selepas berkahwin dengan lelaki muda, Fahmi. Mampukah dia menanganinya?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails