Geng Aku

Rabu, 18 November 2009

Nizar V'8! Kota Siputeh : Adakah Mahkaman Rayuan Akan Kembali Pertahankan Adun BN..??



Peristiwa yang berlaku di Perak hampir pasti akan berulang di Kedah. Mahkamah Tinggi Persekutuan telah mengisytiharkan kerusi DUN Kota Siputeh kosong. Apapun apabila Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri memberi komen untuk menunggu keputusan Mahkamah Rayuan bermakna akan berlaku satu lagi keputusan mengejutkan, sama seperti yang berlaku di Perak.




Mungkin Mahkamah Rayuan akan membuat keputusan membatalkan keputusan Mahkamah Tinggi. Bermakna Abu Hassan akan terus jadi ADUN Kota Siputeh dan pilihanraya sudah pasti tidak akan diadakan. Inilah sendiwara yang bakal berlaku.



Lakonan ini dah berlaku di Perak apabila Mahkamah Tinggi mengsiytiharkan YAB Datu Seri Nizar kekal sebagai MB Perak. Tetapi Mahkamah Rayuan membatalkan keputusan tersebut dan tertangguh sampai sekarang. Kalau jawatan Menteri Besar depa boleh buat, apatah lagi jawatan ADUN saja.

Itulah jadinya apabila negara ini sudah jadi macam filem hindustan. Polis, mahkamah, peguam, SPR, SPRM, Tentera dan semua agensi dikuasai dan mengikut telunjuk Bapak-bapak Menteri yang korupsi dan penjenayah profesional.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails