Geng Aku

Rabu, 18 November 2009

Nizar V'8! Anwar Tidak Kecil Hati Dianggap Bukan Pakar Ekonomi .



Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak terasa hati dengan kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa beliau bukan seorang pakar ekonomi.

Katanya, perasaan itu disuarakan memandangkan Dr Mahathir ketika memegang jawatan Perdana Menteri sebelum ini pernah memujinya sebagai Menteri Kewangan dan pembentang pakej belanjawan yang terbaik dalam sejarah. 




"Saya tidak terasa hati sebab dia dah puji saya banyak sebelum ini, sesekali dia keji saya pun tidak apalah.

“Sebab dia pernah kata saya menteri kewangan terbaik, belanjawan terbaik dalam sejarah sekarang dia kata menteri kewangan terburuk, ok lah,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Kelmarin, Dr Mahathir berkata Anwar tidak tahu sangat mengenai ekonomi dan hanya pandai bercakap.

Dr Mahathir berkata, semasa Anwar menjadi Menteri Kewangan ketika berlaku krisis kewangan, Anwar telah menerima pakai pendekatan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) yang memburukkan lagi keadaan di negara ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails