Geng Aku

Ahad, 8 November 2009

Kutipan Filem Paling Corot 2009 : Lembing Awang Pulang Ke Dayang




Rm30,000 sahaja dalam masa 4 hari?!

Bukan kami yang kata, tapi itu’lah angka rasmi yang di’keluarkan oleh Finas walaupun filem ini masih lagi ditayangkan di pawagam. Dengar kata, si penerbit pernah membuat kenyataan dalam Harian Metro seperti kutipan wayang filem ini mencecah Rm800 ribu, tapi apabila di’semak semula dengan Finas, kutipan sebenar hanya setakat RM29,854.50. Tidak tahu cerita mana yang betul, lebih yakin dengan statistik Finas.



Tak perlu cakap banyak, tengok sahaja trailer filem Lembing Awang Pulang Ke Dayang, memang murahan habis. Langsung tiada rasa thrill atau eager untuk peminat filem melayu menonton filem tersebut. Sekali tengok, dah macam teaser syarikat korporat, siap ada caption yang pada kami sangat kelakar. Motif caption?


Walaupun dibarisi pelakon seperti Farid Kamil, aku percaya lebih ramai penonton rela menonton Farid Kamil dalam filem Papadom berbanding filem low standard ini. Pelik juga filem sebegini memakan kos jutaan ringgit, eh si penerbit ni buat apa dengan duit tu? Hurmm, kau fikir-fikir’lah sendiri…

Cakap banyak tak guna, kau tengok sahaja trailer dia. Sila bantai gelak!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails