Geng Aku

Ahad, 8 November 2009

EGM Bukan Untuk Rebut Jawatan Atau Melindungi Sesiapa - Ketua Wanita MCA

Langkah mengadakan Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) adalah untuk memberi peluang kepada perwakilan memilih barisan kepimpinan baru dan bukan merebut jawatan atau melindungi sesiapa dalam parti.





Ketua Wanita MCA Datuk Paduka Chew Mei Fun berkata keputusan mengadakan pemilihan baru menerusi mesyuarat EGM bukan semata-mata keputusan individu tetapi suara dari perwakilan parti.

"Pemilihan baru memberi peluang memilih pemimpin berdasarkan pemerhatian perwakilan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan pusat latihan dan masyarakat Persatuan Sindrom 'Down' Pulau Pinang di sini pada hari Sabtu.

Katanya mesyuarat EGM merupakan kaedah sesuai untuk perwakilan membuat keputusan memilih pemimpin mereka bagi menyelesaikan kemelut dalaman parti.

"Kita semua tinggal dalam negara demokrasi dan semua orang mempunyai hak untuk menyuarakan pendapat...jadi saya berpegang teguh kepada keputusan saya mendesak mengadakan mesyuarat EGM," katanya.




Chew berkata beliau yakin mesyuarat EGM itu dapat dijalankan berdasarkan sokongan daripada perwakilan parti.

Mesyuarat EGM itu diminta oleh 16 anggota Jawatankuasa Pusat (CC) MCA termasuk Chew, Naib Presiden Tan Kok Hon dan Ketua Pemuda Datuk Dr Wee Ka Siong.

Cadangan untuk mengadakan EGM itu ditolak kerana tidak mengikut perlembagaan parti dan mesyuarat itu tidak boleh diadakan mengikut pandangan ketua biro undang-undang parti yang baru Lim Hong Sang.

Bagaimanapun, ahli-ahli CC itu mahukan EGM kali kedua itu diadakan pada 28 Nov ini.

-- BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails