Geng Aku

Sabtu, 5 Disember 2009

Skuad Bola Sepak Wanita Kena Belasah 14-0.



DUA pemain Thailand meraikan gol yang dijaringkan ketika menentang Malaysia semalam. Thailand menang 14-0.


JIKA skuad bola sepak lelaki negara gah membelasah Timor Leste 11-0 pada perlawanan sulung mereka Rabu lalu, lain pula nasib yang diterima skuad bola sepak wanita Malaysia.

Mereka dibelasah teruk oleh Thailand 14-0 pada aksi sulung petang semalam bagi saingan yang dijalankan secara liga satu pusingan di kalangan lima pasukan yang bertanding.

Skuad wanita negara ketinggalan 0-8 pada separuh masa pertama sebelum melepaskan baki enam gol lagi sepanjang babak kedua.

Anak-anak buah Zhang Yan itu perlu segera bangkit sebelum mengharungi perlawanan kedua menentang Vietnam petang esok.


Pada satu lagi perlawanan semalam, tuan rumah Laos sekadar terikat 1-1 dengan Myanmar manakala Vietnam tidak turun beraksi.

Sementara itu, dalam acara bola sepak lelaki bagi saingan Kumpulan A semalam, juara bertahan Thailand mudah menewaskan Kemboja 4-0 setelah mereka terikat 1-1 dengan Vietnam pada aksi sulung Rabu lalu.

Satu lagi perlawanan menyaksikan Vietnam sekadar mencatat kemenangan 4-0 ke atas Timor Leste setelah terikat tanpa jaringan pada babak pertama.

Skuad negara bimbingan K. Rajagobal tidak beraksi semalam dan hanya akan menempuh perlawanan kedua mereka dengan menentang Vietnam petang esok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails