Geng Aku

Ahad, 6 Disember 2009

Jalang Yang Meloyakan..



Filem Jalang yang digembar gemburkan akan dapat menarik penonton Malaysia ke pawagam, nampaknye indah kabar dari rupa.

Filem yang baru ditayangkan pada 26 Nov. di pawagam Malaysia itu, hanya mampu mengutip sekadar 380 ribu ringgit sahaja, dengan kos penerbitannya sebanyak 1.3 juta ringgit.


Filem yang dibarisi pelakon Hairie Othman, Kuswadinata, Maria Farida, Ridzuan Hashim, Yasmin Khanif.memang sangat menghampakan, Jalan cerita langsung tidak menarik..

Jom Review Sikit
Maria Hanafi (Yasmin Khanif) adalah seorang yang bekerja di sebuah syarikat perdagangan dan perkapalan antarabangsa di Langkawi. Maria bijak mendapatkan perjanjian perniagaan dengan meniduri mereka yang mempunyai pangkat atau darjat tinggi dalam bidang perniagaan. Antaranya adalah Dato' Nahu (Kuswadinata), anak kepada Dato' Nahu yang juga merupakan teman lelakinya, Ikram (Helmi Husaini), bosnya Tan Sri Jamaudi (Ridzuan Hashim) dan juga pegawai atasannya Zulfikri (Roslan Saleh). Apabila Maria membuat keputusan untuk bertaubat, dia diekori oleh seorang penyiasat persendirian bernama Ali Topan (Yank Kassim) yang diupah oleh seorang Datin (Maria Farida) yang ingin membongkar cara hidupnya, sekaligus memalukan Maria.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails