Geng Aku

Selasa, 24 November 2009

Nizar V'8! Mayat Teoh Dikebumi Semula Esok

Mayat Teoh Beng Hock, yang digali semula Sabtu lepas untuk tujuan siasatan berhubung kes kematiannya, akan dikebumikan semula pagi esok di Taman Peringatan Nirvana, Semenyih, dekat sini.




Adik perempuannya, Teoh Lee Lan, 29, berkata upacara pengebumian mendiang akan dilakukan oleh pihak pengurusan Taman Peringatan Nirvana pada 10 pagi esok.

Lee Lan memberitahu Bernama beliau berharap dengan bedah siasat kali kedua itu, punca kematian abangnya akan dapat diketahui.



Beng Hock, 30, setiausaha politik kepada seorang exco kerajaan negeri Selangor, ditemui mati di tingkat lima Plaza Masalam, Shah Alam, pada 16 Julai selepas memberikan keterangan kepada Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia berhubung siasatan salah guna peruntukan kerajaan negeri oleh exco Selangor.

Mahkamah Koroner Shah Alam pada 4 Nov lepas membenarkan mayat Teoh digali semula ekoran permintaan keluarganya bagi menjalankan bedah siasat kedua setelah pakar patologi dari Thailand Dr Pornthip Rojanansuan yang dijemput oleh kerajaan Selangor, memberitahu inkues kematian Teoh, bahawa wujud 80 peratus kemungkinan mendiang telah didera dan dicekik sebelum mati.

Semalam, bedah siasat kali kedua selesai dilakukan oleh sekumpulan pakar patologi termasuk pakar patologi bebas dari United Kingdom yang mewakili Prof Dr Peter Vanezis dan Dr Porntip. BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails