Geng Aku

Sabtu, 3 April 2010

Kit Siang Cabar 17 Menteri Isytihar Diri Rakyat Malaysia.


Ahli Parlimen Ipoh Timor, Lim Kit Siang mencabar 17 Menteri Kabinet mengisytiharkan diri adalah rakyat Malaysia terlebih dahulu sebelum disusuli membuat pengakuan mereka adalah dari kaum Melayu, Cina, India dan suku kaum lain.

Katanya, cabaran itu itu adalah seiring dengan idea gagasan 1Malaysia yang dicetuskan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan reaksi kepada kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin kelmarin yang mengisytiharkan diri sebagai Melayu dahulu, baru rakyat Malaysia. 


”Saya berasa sedih kepada Perdana Menteri kerana beliau yang mencetus idea 1Malaysia, dan beliau seharusnya berasa malu dengan kenyataan timbalannya (Muhyiddin) itu,” katanya di lobi Parlimen, semalam.

Di GEORGETOWN Muhyiddin yakin rakyat boleh menilai apa yang telah dilakukannya dalam kerajaan sama ada beliau seorang pemimpin bersifat perkauman atau sebaliknya. 


“Saya berpendapat, biar rakyat menilai sendiri apa yang telah saya kata dan lakukan dan saya yakin, rakyat boleh menilainya dengan baik dan saya tidak perlu seorang yang bernama Kit Siang untuk buat pertimbangan pilihannya sendiri,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails