Geng Aku

Selasa, 13 April 2010

Dira Tak Mahu Cerita Punca Bercerai.


Pelakon dan pengacara Khaidirah Abu Zahar atau Dira, 26 mengesahkan dia sudah diceraikan dengan talak satu oleh suaminya, Ash atau nama sebenarnya Tengku Shafiz-Rullah Tengku Mohd Shahid , 27 dan ia telah pun diputuskan di Mahkamah Syariah Kajang pada 8 April lalu.


Dira bagaimanapun mendakwa perkahwinan mereka yang hanya sempat bertahan hampir tiga tahun itu bukanlah berpunca daripada kehadiran orang ketiga sepertimana yang digembar-gemburkan sebelum ini. Ketika ditemubual murai.com.my sebentar tadi, Dira menjelaskan, dia redha dengan dugaan yang menimpanya walaupun terpaksa menahan kesedihan.

"Kami bercerai atas masalah yang berpunca daripada kami berdua. Bagi menghormati perkahwinan kami, biarlah masalah itu menjadi rahsia kami berdua. Malah, tak baik kalau nak diungkit-ungkit cerita yang sudah. Apa yang saya ingin tegaskan, ia bukanlah masalah daripada orang ketiga yang digembar-gemburkan.


"Pun begitu kami masih berhubung dan masih berkawan macam biasa. Tiada apa nak digaduhkan lagi, keadaan yang menentukan segalanya. Saya redha apa yang berlaku ini dan menerima segala ketentuan ini dengan hati yang terbuka.


"Kami telah berbincang masak-masak dan inilah cara yang terbaik untuk menyelasaikan masalah. Ash juga telah bersetuju membenarkan anak kami, Anggun berada dalam jagaan saya.

"Terpulang kepada peminat untuk menilainya, apa yang penting, saya tetap meneruskan kehidupan ini apatalah lagi saya mempunyai tanggungjawab untuk membersarkan Anggun. 


Saya juga berdoa agar kehidupan saya selepas ini selamat sejahtera dan berjalan lancar seperti biasa," katanya.

Pasangan selebiriti ini diijabkabulkan di Melaka pada 5 Januari 2007 di Melaka sebelum diraikan pada majlis resepsi di Dewan Felda, Kuala Lumpur pada 14 Januari 2007 yang lalu. 

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan cahaya mata perempuan, Tengku Anggun Deandra yang kini berusia 2 tahun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails