Geng Aku

Rabu, 10 Mac 2010

Dua Muka Baru Dalam Exco Kerajaan Negeri Kedah.


Kerajaan Kedah hari ini menggugurkan dua anggota exconya iaitu Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Pantai Merdeka, Abdullah Jusoh dari PAS, dan Adun Bakar Arang, Tan Wei Shui dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) daripada senarai exco baru yang diumumkan hari ini.

Menggantikan tempat mereka ialah Adun Air Hitam, Abdul Ghani Ahmad (PAS) dan Adun Sidam, Tan Chow Kang (PKR), manakala lapan penyandang dilantik semula untuk tempoh setahun lagi, kata Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak kepada pemberita selepas majlis pelantikan exco baru, di sini.

"Abdul Ghani akan memegang portfolio Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Pembangunan Usahawan manakala Tan Wei Shu pula memegang portfolio Pengerusi Jawatankuasa Alam Sekitar, Hal Ehwal Masyarakat Cina dan Pengangkutan.

"Lapan exco yang dilantik semula akan memegang portfolio yang sama dan hanya rombakan kecil sahaja yang akan dibuat," katanya.


Azizan berkata lapan exco yang kekal ialah Datuk Phahrolrazi Zawawi, Datuk Muhamed Taulan Mat Rasul, Datuk Amiruddin Hamzah, Dr Hamdan Mohamed Khalib, Siti Aishah Ghazali, Dr Ismail Salleh, Manikumar Subramaniam dan Lim Soo Nee.

"Kesemua exco itu akan diberikan tempoh tiga bulan untuk membentangkan agenda mereka dan saya sendiri yang akan memantau tugas barisan exco itu sebelum pelantikan semula tahun depan," katanya.

Bulan lepas, Azizan dilaporkan berkata beberapa exco kerajaan negeri mungkin digugurkan bagi memberi peluang kepada orang baru untuk menunjukkan potensi mereka. - BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails