Geng Aku

Selasa, 8 Disember 2009

Perarakan Kepala Lembu: Mahkamah Tetapkan 12 April Tarikh Perbicaraan



Mahkamah Sesyen Shah Alam hari ini menetapkan 12 April depan untuk mendengar perbicaraan kes perarakan kepala lembu dalam satu protes di hadapan bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Ogos lalu.

Hakim Hasdi Hasan menetapkan perbicaraan itu berjalan selama lima hari sehingga 16 April depan.



Kes berkenaan disebut di mahkamah hari ini dan kesemua 12 individu yang didakwa berhubung kes itu mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan.

Kesemua mereka didakwa mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan atau tuduhan alternatif di bawah Seksyen 298 Kanun Keseksaan kerana 'menimbulkan rasa tidak puas hati dan permusuhan penganut Hindu dan sengaja lukakan perasaan penganut hindu'.

Mereka ialah Ibrahim Sabri, 42; Ahmad Mahayuddin Abd Manaf, 36; Eyzva Ezhar Ramly, 35; Mohd Azmir Mohd Zain, 35; Ahmad Suhairy Zakaria, 39; Mohd Hilmi Ni, 40.


Mereka juga didakwa bersama enam orang lagi kerana menyertai perhimpunan haram, mengikut Seksyen 27(5)(a) Akta Polis 1967.

Mereka ialah Jainudin @ Zainudin Md Yusuff, 67; Mohd Jurit Ramli, 39; Mohammad Nordin Zakaria, 63; Jamil Mohamad Isa, 40; Rahimuddin Md Harun, 39, dan Azhari Shaari, 39.
Mereka diwakili peguam Hashim Ibrahim, manakala timbalan pendakwaraya ialah Datuk Razali Che Ani.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails