Geng Aku

Khamis, 26 November 2009

Nizar V'8! 480 Penyokong BN Sertai PKR SILAM



Seramai 480 penyokong dan ahli dari rejim BN di Kampung Bumi Asli, di bahagian Kunak tekad menyertai PKR Ahad lalu.


Pengerusi Perhubungan (Majlis Pimpinan Negeri) PKR Sabah, Ahmad Thamrin Jaini berkata, mereka mengambil keputusan itu selepas melihat kegagalan demi kegagalan rejim BN membela nasib rakyat khususnya dalam isu tanah di Pekan Kunak.

Menurutnya, daripada jumlah itu kebanyakannya ialah ahli-ahli Umno selain ahli dari parti PBS, PBRS dan parti Pasok iaitu antara sekutu rejim BN di Sabah.



“Berdasarkan siri lawatan saya di kawasan Pantai Timur ini khususnya di bahagian Tawau, Kunak, Semporna dan Sandakan, sokongan rakyat bertali arus terhadap parti ini cukup baik dan saya melihat ia sesuatu yang positif dan signal rakyat menjelang Pilihan Raya Umum ke 13,” katanya ketika dihubungi erapakatan.com, di sini hari ini.

Beliau menambah, dalam masa terdekat PKR Sabah akan terus menerima keahlian baru termasuk dari kalangan pimpinan BN di beberapa bahagian di Pantai Timur Sabah.

Ahmad yang juga Ketua Cabang PKR Libaran memberitahu, pimpinan Umno itu kelak akan turut membawa ribuan ahli Umno dan BN untuk berhijrah menyertai PKR.

Terdahulu, pada 22 November lalu, 12 Ranting PKR Kunak di Sabah menerima 480 keahlian baru termasuklah ahli Umno dan beberapa golongan professional di negeri itu.

Di antara golongan professional itu ialah bekas Ketua Mahkamah Anak Negeri Kunak, Hj. Ramli Ibrahim @ Berahim yang juga bekas orang kuat Umno.

Manakala 12 Ranting itu ialah dari cawangan Pangi Tengah, Hampilan, Madai, Dasar Baru, Dasar Lama, Kunak Tiga Darat, Kunak Tiga Kabog, Jaya Baru, Ulu Madai, Kunak Jaya Laut, Kg.Kunak Jaya dan Sungai Atas. Dua lagi cawangan baru yang bakal ditubuh belum dinamakan.

Turut sama pada majlis penuh bersejarah pada hari tersebut ialah Timbalan pengerusi PKR negeri, Datuk Kong Hong Ming, Ketua Penerangan PKR Silam, Samsuri Baharudin dan Timbalan Ketua PKR Kunak, Djapri Kudosat.

DI PETIK DARI ERAPAKATAN.COM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails