Geng Aku

Sabtu, 4 April 2009

Terima Kasih Najib........


Para pengundi di kesemua kawasan pilihan raya kecil khasnya dan rakyat Malaysia amnya jangan mudah terperdaya dengan umpan pilihan raya apabila suami Rosmah umumkan seperti berikut:


“Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengumumkan bahawa kerajaan akan menarik balik larangan penerbitan sementara bagi dua surat khabar, membebaskan 13 tahanan ISA, berkuatkuasa serta-merta,” kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.


“Saya komited, kepimpinan akan berdiri kukuh untuk menghadapi krisis ekonomi yang kini melanda seluruh dunia, termasuk negara kita.


“Saya akan tetap berpegang kepada iltizam untuk memenuhi keperluan, kepentingan dan aspirasi setiap warga Malaysia.


“Dengan ini, saya mengajak seluruh warga untuk sama-sama melaksanakan satu transformasi besar buat negara dengan semangat ’satu Malaysia’ - rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.”- Malaysiakini.


Ingat lakonan dan umpan seperti ini adalah mainan politik pemimpin umno menjelang mana-mana pilihan raya. Apa yang diumumkan adalah sesuatu yang sepatutnya tidak perlu berlaku.


Penerbit Harakah dan Suara Keadilan sebenar telah digantung secara tidak demokratik.


Penahanan rakyat di bawah ISA adalah amalan kerajaan ‘kuku besi’


Justeru, apa yang diumumkan Najib hanya suatu gimmik politik semata-mata. UMNO MESTI DIHAPUSKAN DEMI KESEJAHTERAAN RAKYAT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails