Geng Aku

Selasa, 10 November 2009

Di mana gambar Najib dan Altantuya?




Dalam berita bertajuk "Cops have photo of Najib with Altantuya," Free Malaysia Today semalam melaporkan:Gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bersama-sama Altantuya Shaaribuu telahpun diserahkan kepada pihak polis Malaysia.

Bagaimanapun, gambar tersebut tidak dijangka akan dapat dilihat oleh umum, kata wartawan penyiasatan Perancis, Arnaud Dubus.

Menurut Dubus, keluarga Altantuya tidaklah naif dan tidak membuat salinan gambar itu, yang boleh membuktikan Najib memang mengenali wanita yang dibunuh dengan penuh misteri itu.






"Gambar itu telah diserahkan kepada Konsul Kehormat Mongolia di Malaysia, Datuk Syed Abdul Rahman Al-Habshi yang kemudiannya menyerahkan gambar itu kepada polis Malaysia dan selepas itu ia seperti hilang begitu sahaja," kata Dubus.
Anda fikir Najib akan menggelejat dengan berita di atas? Lupakan sahaja. Dia akan terus buat bangang dan selepas itu rakyat Malaysia yang pelupa akan melupakan berita tersebut. Setakat ini, strategi itu sangat berkesan.

Para penyokong Najib lagi senang. Tak payah jawab apa-apa - hancurkan sahaja si Dubus itu. Mereka akan kata Dubus itu kaki liwat sama seperti kawannya di Malaysia. Senang sungguh kerja mereka - kill the messenger.

Walaupun saya rasa semacam tengok muka Dubus, mampoih pila dia kaki main belakang pun kalau betul dia taik liwat. Yang penting ialah sejauh mana benarnya maklumat yang dibawa? Yang aku nak tau, apa yang dia tulis tu benar atau tidak? Kalau maklumat dia benar, mampoih pi la maklumat kaki liwat pun.

Aku nak maklumat dia, kalau maklumat itu benar. Aku bukan nak lantik dia jadi Perdana Menteri.

Saya menjangkakan, orang-orang Umno akan menggunakan ayat 6, surat al-Hujurat:
يأيها الذين آمنوا إن جاءكم فاسق بنباء فتبينوا

Terjemahan oleh Dr Abdul Wahab Arbain: Wahai mereka yang beriman! Jika kamu didatangi si fasiq dengan sesuatu berita, maka hendaklah kamu periksa (asas, latarbelakang atau kebenarannya).




Siapa-siapa nak tolak berita yang dibawa oleh Dubus, mereka boleh menolaknya. Tetapi saya lebih senang dengan penjelasan Ustaz Abdul Wahab dalam postingnya yang bertajuk "Berita dari si fasiq usah ditolak".




Sebelum ini, saya telah sebut bahawa saya akan delete komen-komen yang saya rasa datang dari cybertrooper yang jual bangsa dan agama untuk bagi makan anak bini. Tetapi saya tidak tolak komen yang saya rasa datang dari kawan-kawan dari Umno yang sememangnya Umno kerana mereka yakin Umnolah yang paling benar - terutamanya yang menyatakan identiti diri.

Tetapi kali ini, saya akan siarkan komen cybertrooper dengan tujuan untuk mengkaji persamaan mentaliti mereka dengan mentaliti anggota-anggota kelab pencinta Umno.

Berkaitan:
Cops have photo of Najib with Altantuya (Malaysia Today 9/11/09)
Pic Linking Najib to Altantuya "Missing" (Malaysia Today 9/11/09)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails