Geng Aku

Ahad, 21 Mac 2010

Selangor,NS,T'ganu & Kedah Ke Separuh Akhir.


RUDIE (kiri) diasak pemain pertahanan Pos Malaysia, Mohd. Roslan Basiron pada aksi di Stadium Shah Alam malam tadi.


SELANGOR mudah melangkah ke saingan separuh akhir Piala FA selepas menewaskan Pos Malaysia 3-0 pada aksi suku akhir kedua Piala FA di Stadium Shah Alam malam tadi.

Terdahulu, Selangor membelasah Pos Malaysia 5-1 pada aksi suku akhir pertama di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, sekali gus layak ke saingan separuh akhir dengan agregat 8-1.

Pada aksi semalam, biarpun hanya dibarisi majoritinya pemain simpanan, Selangor tetap membuktikan kehebatan mereka apabila R. Surendran berjaya membuka tirai jaringan menerusi rembatan kencang dari dalam kotak penalti seawal minit kedua.

Skuad kendalian K. Devan itu terus menguasai perlawanan dan hasilnya, Rudie Ramli berjaya menyumbat gol kedua Selangor pada minit ke-38.
Surendran sekali lagi meletakkan namanya selaku penjaring apabila meledak gol ketiga pada minit ke-41.

Tersentak dengan tiga gol Selangor itu, Pos Malaysia dilihat memperkemaskan jentera serangan mereka dengan melancarkan serangan ke arah kubu Selangor.

Bagaimanapun, kekentalan bahagian pertahanan skuad Gergasi Merah yang diketuai oleh Bunyamin Omar berjaya mengekang setiap gerakan pasukan pelawat.



Sebaik babak kedua bersambung, Selangor mula memperlahankan rentak permainan sehingga keputusan tersebut kekal sehingga tamat perlawanan.

Selangor akan berdepan dengan Negeri Sembilan dalam perlawanan separuh akhir pertama yang dijadual berlangsung pada 30 Mac ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails