Geng Aku

Ahad, 21 Mac 2010

DAP Sedia Sokong BN Gubal Akta Anti Lompat Parti.

DAP yang pernah menyatakan keperluan digubal undang-undang antilompat parti sebelum ini menyatakan kesediaan bekerjasama dengan kerajaan Barisan Nasional (BN) bagi menggubal undang-undang bagi tujuan itu.

Pengerusi DAP Karpal Singh (kanan) berkata, DAP bersedia menyokong BN jika mereka mahu membentangkan undang-undang itu dan memberi jaminan bahawa 28 Ahli Parlimen parti itu akan memberi sokongan.

“Pendirian saya jelas bahawa saya menentang tindakan melompat parti dan usaha meminda Perlembagaan Persekutuan bagi membolehkan undang-undang anti lompat parti diluluskan nampaknya cara terbaik bagi menyelesaikan isu,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan beberapa Ahli Parlimen yang keluar parti menjadi wakil rakyat Bebas yang disifatkannya sebagai mengkhianati kepercayaan pengundi.

Katanya Ahli Parlimen termasuk Datuk Seri Zahrain Hashim (Bayan Baru), Tan Tee Beng (Nibong Tebal) dan Zulkifli Noordin (Kulim-Bandar Baharu) sepatutnya meletak jawatan bagi membolehkan orang ramai memilih wakil mereka selepas mereka meninggalkan parti.

Selain itu beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri PKR dan DAP juga telah keluar parti masing-masing untuk menjadi wakil rakyat Bebas di Perak, Kedah dan Selangor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails