Geng Aku

Khamis, 19 November 2009

Nizar V'8! Umno Perak Terbahagi 3.



Team PerakEx mendapat maklumat bahawa UMNO Perak kini sedang mengalami krisis hebat. Maklumat daripada orang UMNO sendiri dan ditulis oleh blog PerakKume, antara lain menyebut, “kumpulan Mahyuddin Yassin kini telah pun mula menjalankan gerak kerja menghancurkan Zambry Kader disamping orang Najib juga dikatakan cukup berminat dengan jawatan MB Perak walaupun HARAM.” 



Tulisnya lagi, “[a]da bekas EXCO UMNO sendiri secara terang-terangan menentang Zambry Kader dan meminta najib membuat pertukaran segera MB sebelum menerima padah!!!”

Perebutan itu dikatakan berlaku antara tiga kuasa besar dalam UMNO. Kuasa-kuasa itu adalah dari kalangan orang Najib, orang Muhyiddin dan proksi KJ. 




Dan lagi terdapat juga bekas EXCO yang teringin untuk jadi Adun kembali.

“Pertentangan seorang EXCO dengan seorang Adun yang dikatakan tidak “ngam” dan sering berbalah dalam banyak isu termasuklah pembahagian tender atau projek.

Tulis blog PerakKume lagi, “sikap Adun Bebas yang dah mula bercakap dan memburuk-buruk Zambry kerana menolak permohonan kroni-kroninya untuk mendapatkan projek….” 





Dalam perkebangan yang sama terdapat juga perbualan di kedai-kedai kopi UMNO , “Zambry Kader akan digantikan…..?”

Antara perbualan-perbualannya, “ada diantara Ketua-Ketua Bahagian UMNO telah pun bercakap sendiri dengan Timbalan Presiden UMNO. Zambry tidak sesuai sebagai MB, Zambry bukan orang “najib” bukan orang “mahyuddin”, ini kata mereka.”

Zambry dikatakan sebagai “proksi” KJ di Perak. 






Keretakan UMNO Perak bermula ketika Mahyuddin datang melawat tragedi “jambatan runtuh” di Kuala Dipang dimana Mahyuddin datang bersama 2 Ketua UMNO Perak menaiki helicopter bersama Mahyuddin.

Beberapa “pertemuan sulit” dikatakan telah berlaku bagi menurunkan Zambry Kader di Perak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails