Geng Aku

Jumaat, 26 Mac 2010

UMNO Seperti Ditimpa Bala, Pecah Tembelangnya Menipu Rakyat..!!Menipu .!!


Setelah kemenangan PR dalam PRK DUN Penanti dan kedatangan PRK DUN Manik Urai pula. 

UMNO dilihat serba tidak kena dalam merencanakan strateginya apabila berhadapan dengan Pakatan Rakyat yang sekarang semakin dilihat kukuh mendapat sokongan dan dokongan rakyat. Mereka seolah-olah mendapat balasan Allahswt diatas setiap keangkuhan mereka yang enggan mengakui bahawa mereka sebenarnya sudah ditolak rakyat dalam beberapa Pilihanraya sebelum ini. Jika kita lihat berbagai-bagai alasan yang diberikan oleh UMNO untuk menutup malu mereka setelah mengalami kekalahan dalam setiap pilihanraya. Dalam masa yang sama juga akan berlaku perkara yang sebaliknya seolah-olah menafikan berbagai alasan mereka,yang mana akan memeningkan kepala Pemimpin UMNO sendiri untuk menghadapinya. Mari kita lihat faktanya seperti berikut:

1) PRK Permatang Pauh -->
UMNO mengatakan mereka kalah sebab kawasan itu adalah kubu kuat PKR, Walaupun mereka menyerang dengan pengakuan sumpah seranah Saiful dan Najib sendiri, ternyata ianya tidak dapat menyakinkan rakyat dengan permainan politik UMNO.

Yang berlaku sebaliknya -->
Dalam mereka merendah-rendahkan kemenangan PR di Permatang Pauh, Allah takdirkan PRK di Parlimen Kuala Terengganu pula apabila MP BN Dato'Razali meninggal dunia semasa bermain badminton. Kawasan tersebut adalah tempat kubu UMNO selepas PRU ke-12 lalu.

2)PRK Kuala Terengganu -->UMNO kalah lagi tetapi mereka masih tidak mengakui sokongan rakyat kepada PR, malah mengatakan pula PR tidak mendapat sokongan pengundi kaum cina yang sememangnya mereka adalah kumpulan minoriti di kawasan tersebut. Sedangkan rakyat melihat majoriti kaum Melayu pula yang memberikan sokongan padu kepada PR.

Yang berlaku sebaliknya -->
Krisis di Perak pula yang berlaku sehingga runtuhnya kerajaan PR yang memerintah selama 11 bulan. UMNO mengatakan mereka mendapat sokongan rakyat dan tidak perlu dibubarkan DUN Perak. Mereka tidak mengakui kerajaan BN yang baru ditubuhkan dengan jalan belakang ternyata tidak kukuh. PR mahukan DUN dibubarkan tetapi ditolak UMNO. Dalam masa yang sama PRK Bukit Gantang, Batang Ai dan Bukit Selambau juga terpaksa diadakan kerana kematian MP Bkt Gantang dan kematian Adun Btg Ai serta perletakkan jawatan Adun Bkt Selambau.

3) PRK Bkt Gantang dan Bkt Selambau -->
UMNO masih lagi berjaya mengekalkan kekalahan mereka di kedua-dua kawasan Bukit dan hanya berjaya memenangi balik Batang Ai sahaja, Mereka masih tidak mengakui penolakkan rakyat terhadap mereka, malah menyerang PR dengan berbagai isu yang tidak masuk akal. Contohnya: kes rasuah Bekas KM1 Pulau Pinang yang akhirnya memakan diri mereka sendiri. Setelah disiasat Mohd Fairus yang juga Adun Penanti didapati tidak bersalah oleh SPRM sedangkan beliau telah pun meletak jawatan sebagai KM 1 P.Pinang dan Adun Penanti. Maka terpaksalah PRK DUN Penanti diadakan.

Yang berlaku sebaliknya -->
PRK DUN Penanti setelah Adun nya meletakkan jawatan disebabkan permainan politik UMNO. Kononnya mahu mengenakan PR dalam isu tersebut tetapi akhirnya memakan diri sendiri apabila terpaksa pula mengadakan PRK tersebut.UMNO memgambil keputusan yang menjadi sejarah dalam politik tanahair dengan tidak bertanding dalam PRK tersebut. Masyarakat memang telah nampak ketakutan UMNO terhadap Pilihanraya setelah beberapa kali tewas, tetapi dinafikan oleh Pemimpin UMNO sendiri. Mereka memberikan alasan kerana mahu menumpukkan pada pemulihan ekonomi dan menjimatkan wang rakyat. Malah PRK Penanti dituduh pula sebagai mainan politik PKR. Walhal mereka lah punca sehingga Adun Penanti meletakkan jawatan beliau disebabkan serangan politik UMNO sendiri.

4) PRK Penanti -->PR masih mengungguli PRK dengan kemenangan majoriti undi yang besar, UMNO mengatakan peratusan rendah yang keluar mengundi tidak boleh dijadikan ukuran kekuatan PR, UMNO masih berpengaruh kerana ramainya orang yang tak mahu keluar mengundi. Lawak UMNO inilah yang mengelikan hati kerana berbagai taktik mereka mahu mengurangkan majoriti undi PR akhirnya memakan diri, kerana walaupun peratusan keluar mengundi rendah, majoriti undi PR menjadi besar pula. Walaupun UMNO tidak bertanding kononnya untuk menjimatkan wang rakyat. Tetapi rakyat dapat melihat sendiri betapa merekalah yang gila berkempen untuk calon-calon bebas tajaan mereka sendiri.

Yang berlaku sebaliknya -->UMNO mengelak di malukan dalam Pilihanraya walaupun mereka tidak mengakui hakikat dan berdolak-dalih lagi. Akhirnya takdir Allahswt benar-benar tidak menyebelahi UMNO. Apabila DUN Manik Urai pula kehilangan Adun yang meninggal dunia baru-baru ini. Adakah ini dugaan atau hukuman Allahswt terhadap kebiadapan UMNO selama ini. Akhirnya mereka terpaksa pula mengadaikan prinsip mereka kononnya pilihanraya adalah membazir apabila mereka ingin pula bertanding dalam PRK tersebut. Sedangkan kawasan tersebut adalah juga kawasan pembangkang sama seperti DUN Penanti, malah Manik Urai adalah kawasan hitam bagi UMNO pula selama ini.

5) PRK Manik Urai-->
PR tetap menewaskan UMNO dengan ini lengkaplah DOUBLE HATRIK Umno tewas.. Sokongan rakyat tetap kepada Pakatan Rakyat.. Walaupun menang tipis kerana jumlah pengundi yang hadir adalah sangat kurang dan kerana undang-undang baru SPR bagi menyekat anspirasi rakyat terhadap PR..

Yang berlaku sebaliknya -->
Di Manik Urai Umno menjanjikan pelbagai kepada rakyatnya.. Dengan slogan Manik Urai anak emas, Umno berjaya merampas majority yang di pegang oleh PR.. Jika di lihat rekod sebelum ini di Manik Urai, ia merupakan kubu kuat Umno sebelum ini.. Tapi apabila Thunami politik berlaku ia telah berjaya di rampas oleh PR... Terlalu banyak Janji-janji manis dari kerajaan... Dari sedekah kain pelekat sehinggalah kepada jambatan Emas... Tapi sehinggga kini jambatan ang dijanjikan masih terbengkalai... Di manik Urai juga Zahid menggunakan khidmat askar untuk menjalankan kempen untuk Barisan Nazional

6) PRK Permatang Pasir-->
Di PRK Permatang Pasir Umno di tewakan dengan amat teruk sekali... Umno menggunakan kempen yang tak masuk akal iaitu menggunakan seorang wakil seorang usahawan... Umno menghina penjual-penjual ikan dengan memperleceh calon PAS dimana merupakan seorang peniaga ikan... Namun begitu percaturan Haji Hadi nampaknya lebih tepat daripada calon yang di pilih oleh Najib... PAS menang bergaya dengan majoriti hampir 5 ribu... Masalah tong ikan yang Kerajaan paksa peniaga-peniaga ikan membelinya daripada mereka menjadi anspirasi rakyat Permatang Pasir untuk terus mengundi Pakatan Rakyat.

Yang berlaku sebaliknya -->
Walaupun ekkalahan berturut-turut, Umno masih dengan perangai lamanya iaitu tanpa ada kemaluan mereka mendabik rakyat masih bersama mereka menang kalah di pilihan raya tidak mereka jadikan ukuran terhadap anspirasi rakyat.. Dan atas kekalahan Umno di Permatang Pasir, Umno membalas dendam terhadap peniaga-peniaga ikan dengan memaksa mereka untuk membeli tong ikan yang mahal bagi menggantikan tong lama... Dengan cara ini Umno menggunakan segala helah asalkan tong ikan mereka dapat di jual, dan di beritakan peniaga-peniaga ikan tetap di wajibkan membeli tong ikan itu cuma ia di buat secara berperingkat..

7) PRK Bagan Pinang-->
Kemenangan berpihak kepada BN dengan majoriti bertambah kononya, walaupun calon yang di letakan itu adalah seorang yang bersabit dengan masalah menerima wang ROSWAH... Takpelah dah menangpun... Ia juga merupakan juga kemenangan pertama UMNO dalam siri-siri pilihan raya kecil dalam 2 tahun ini..

Yang berlaku sebaliknya -->
Umno dan Najib tanpa segan silu mendabik dada mereka yang tak bidang tersebut mengatakan bahawa kemenangan mereka kerana UMNO sudah diterima rakyat.. Tapi hakikatnya kemenangan yang dimenangi UMNO penuh dengan tahi... Seorang peROSWAH menjadi ahli DUN kepada rakyat?? Projek-projek MEE SEGERA yang dijanjikan oleh SPRM bahawa akan memantaunya tetap berjalan.. Memutar belit media dengan cerita-cerita dogengan dan juga tidak membenarkan PR berkempen di dalam kem askar tapi Zahid Hamidi tanpa segan silu berkempen dalam sana... Sedangkan semua tahu hampir 4000 (kalau tak silap) pengundi di Bagan Pinang adalah Undi POS...

Kesimpulannya.
Melalui huraian hujah-hujah diatas, dapatlah kita simpulkan UMNO sememangnya mengalami kepupusan akal dalam berbohong dan memutarbelitkan isu. Ini kerana apa sahaja yang mereka katakan, akhirnya UMNO terperangkap dengan takdir yang Allah swt rencanakan, seolah-olah ianya sebagai jawapan terhadap setiap penipuan dan kesombangan mereka. 
 
Oleh itu marilah kita sebagai umat Islam merenung perkara ini. Kerana manusia berpartikan UMNO itu boleh merancang segala tipudaya, sedangkan Mereka lupa rancangan Allah swt Maha hebat lagi percaturanNya. Kita akan melihat nanti bagaimanakah penipuan mereka seterusnya jika mereka mengalami kekalahan lagi di PRK Parlimen Hulu Selangor  yang akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails