Geng Aku

Selasa, 8 Disember 2009

'Saya Tidak Lakukan Jenayah' - Remy Ishak

Remy Ishak dan Maya Karin sewaktu pementasan teater Natrah

"Tuduhan yang mengatakan saya ada mengasari seseorang itu tidak benar sama sekali. Saya tidak ada lakukan jenayah pun," luah pelakon utama teater Natrah, Remy Ishak berhubung dakwaan yang mengatakan dirinya pernah memukul seseorang baru-baru ini.

Jumaat lalu, Remy atau nama sebenarnya, Mohammad Zalimei Ishak dibelasah oleh sekumpulan lelaki ketika ingin menuju ke bilik persalinannya di dalam Istana Budaya (IB) sebaik pementasan dan sesi beramah-mesra dengan penonton berakhir.

Remy diserang oleh tujuh orang lelaki yang berjaya melarikan diri setelah kejadian tersebut disedari oleh beberapa orang yang berada di kawasan itu.



Akibat serangan tersebut, pelakon berusia 27 tahun itu dibawa ke hospital setelah mengalami kecederaan di kepala dan kakinya. Remy bagaimanapun mengalami kecederaan ringan dan kemudiannya dibawa ke Balai Polis Jalan Tun Razak untuk membuat laporan polis.

Namun begitu, sebuah akhbar tabloid semalam juga melaporkan bahawa satu laporan polis telah dibuat oleh satu pihak lain beberapa hari sebelum kejadian itu dengan mendakwa bahawa Remy sering mengganggu dan memukul seorang anak kepada ahli perniagaan.
Remy bagaimanapun belum bersedia untuk mengulas lanjut tentang perkara tersebut kerana semuanya masih di dalam siasatan polis.

"Saya tidak mahu cerita panjang, saya serahkan saja pada siasatan polis. Saya tidak mahu perkara ini bertambah rumit, jadi saya tidak mahu bercakap banyak. Apa yang saya ingin tegaskan disini ialah dakwaan tersebut tidak benar.

"Insya-Allah, bila sudah dapat keputusan daripada siasatan itu kelak, saya akan jelaskan kemudian," ujar Remy yang ditemui di IB sebelum pementasan teater arahan Erma Fatima itu bermula malam tadi.



Dalam pada itu, ditanya tentang kejadian yang berlaku Jumaat lalu, dalam nada tenang Remy berkata, dia sendiri amat terkejut ketika itu.

"Saya tidak tahu nak cakap macam mana sebab benda ni saya tidak jangka langsung. Buat masa sekarang, saya 'ok', tidak ada kecederaan teruk dan masih boleh meneruskan pementasan Natrah," ujar Remy yang cukup popular menerusi drama Nur Kasih.

Natrah yang mula dipentaskan 30 November lalu turut dibintangi oleh Maya Karin, Sofea Jane, Umie Aida, Samantha Schubert dan ramai lagi. Pementasan tersebut akan berakhir pada 13 Disember ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails