Geng Aku

Rabu, 11 November 2009

Nizar V'8! PRM cadang masuk PR.



Parti Rakyat Malaysia (PRM) akan bergerak. Ditubuhkan pada tahun 1955, PRM telah mula menjadi lebih aktif dalam arena politik dan bergerak untuk membina kembali hubungan dengan akar umbi, kata presiden Hassan Karim.

"Kami akan mula memainkan peranan yang lebih luas, sekarang bahawa mahkamah telah mengesahkan kedudukan kami," kata Hasan daripada Mahkamah Tinggi Julai 16 keputusan yang tetap PRM entiti yang sah di bawah Societies Act.


Hassan Karim


Mahkamah Tinggi Jalan Duta di Kuala Lumpur memerintah terhadap  pembubaran PRM, didalangi oleh lapan bekas ahli parti yang pemain kunci dalam penggabungan dengan Parti Keadilan, yang sejak merger telah menjadi Parti Keadilan Rakyat.

Hassan berkata ada sedikit kesempatan untuk PRM untuk bekerja dengan Barisan Nasional [BN] dianggap sebagai sosialis PRM kedudukan sebagai asing sepenuhnya.

Namun, pihak kami bersedia bekerjasama dengan Pakatan Rakyat dan semua pertubuhan lain secara sah berjuang untuk kesejahteraan dan hak-hak rakyat, katanya pada pembukaan cawangan PRM' Sungai Petani Kedah di hari Minggu lalu.




Hassan juga mengatakan PRM telah menerima antena daripada Pakatan untuk bergabung dalam koalisi. Hal ini, katanya, akan dibahas pada 42 PRM's Kongres Nasional, yang akan diadakan di Kuala Lumpur dan Selangor Assembly Hall cina di KL on Dec 15.

Dia menambah wilayah selepas PRM ekspansi adalah di Johor,dan dalam tahun-tahun mendatang, parti itu juga akan memperluaskan ke Sabah dan Sarawak.

Juga berbicara saat peluncuran, setiausaha agung PRM Koh swe Yong berkata parti itu dalam proses pendaftaran semula ahli-ahli dan parti revamping struktur dan organisasi, sebagai pemimpin saat ini belum menerima dokumen-dokumen daripada mana-mana pihak yang ingin berkerjasama.

1 ulasan:

  1. Bagus la kalau PRM masuk PR.
    MEngukuhkan lagi kekuatan PR..

    ayuh Lakukan PRM,

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails