Geng Aku

Rabu, 31 Mac 2010

Janin Disumbat Dalam Balang


Meskipun dikutuk dan dipantau pihak berkuasa, masih ada 'haiwan' bertopeng wajah manusia sanggup membuang bayi, asalkan nafsu binatang mereka dipenuhi.

Kelmarin, episod menyayat hati sekali lagi berlaku apabila janin lelaki berusia lingkungan empat bulan ditemui di hadapan pintu pagar tokong di Jinjang Utara, Jinjang, Kuala Lumpur.

Jika Jumaat lalu, mayat bayi lelaki berusia enam bulan digonggong anjing di tempat pembuangan sampah, kali ini janin pula disumbat dalam balang plastik menyimpan gula-gula.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, janin lelaki itu ditemui penjaga tokong terbabit kira-kira jam 11.40 malam. 

Beliau berkata, lelaki tempatan berusia 33 tahun itu kemudiannya memaklumkan penemuan itu kepada polis.

“Janin lelaki tersebut masih bertali pusat dan dianggarkan berumur dalam lingkungan empat bulan serta telah cukup sifat.

“Panjang janin itu berukuran 10 sentimeter,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian di sini, semalam.

Menurutnya, bagaimanapun tiada saksi yang melihat kejadian berkenaan, dan janin kemudiannya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk dibedah siasat.

“Satu pasukan khas akan ditubuhkan selepas laporan bedah siasat diperolehi bagi gerakan memburu empunya janin,” katanya.

Katanya, siasatan akan dijalankan mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dan menyebabkan kematian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails