Geng Aku

Ahad, 22 November 2009

Kungfu Panda Bahasa Melayu di HBO



JANGAN lupa tonton Kungfu Panda pada 29 November ini.

BUAT kali pertama di HBO, penonton-penonton akan dapat menikmati filem animasi Kungfu Panda dalam pilihan Bahasa Melayu atau Inggeris.
 
Kungfu Panda menceritakan mengenai, Po (seekor panda berbadan besar) adalah peminat setia seni pertahanan diri kungfu. Tetapi minat ini sememangnya tidak dapat diguna semasa dia bekerja setiap hari di kedai mee keluarganya.

Bila Po tanpa diduga dipilih untuk memenuhi satu ramalan purba, impian-impian Po mula menjadi kenyataan dan dia menyertai dunia kungfu untuk mengkaji seni tersebut di samping wira-wira kungfu yang dikagumi.

Mereka adalah Furious Five yang legenda- Tigress (pemenang Academy Award Angelina Jolie); Crane (pemenang Emmy David Cross); Mantis pencalon Emmy Seth Rogen); Viper (pencalon Emmy/SAG Lucy Liu); dan Monkey (bintang terkenal antarabangsa Jackie Chan) yang berada di bawah kepimpinan guru mereka, Master Shifu (pemenang dua kali Oscar Dustin Hoffman).

Tanpa disedari, harimau bintang salji yang sangat jahat memberikan ancaman kepada mereka. Tai Lung (pemenang Emmy/Golden Globe Ian McShane) sedang menuju dan memberikan ancaman kepada mereka. Adakah Po untuk mempertahankan semua daripada ancaman bahaya yang semakin menghampiri?

Bolehkah dia menukar impiannya untuk menjadi ketua kungfu satu realiti? Po meletakkan keseluruhan dirinya dalam tugas yang menunggu dan wira yang agak tidak pasti ini mendapati kelemahan-kelemahan terbesarnya berubah menjadi kekuatan-kekuatan terbesarnya.

Jangan ketinggalan filem animasi ini yang amat menyeronokkan dan menggunakan suara asal pelakon-pelakon Hollywood dan juga versi alih bahasa kepada bahasa Melayu.

Kung Fu Panda akan ke udara buat pertama kali pada Ahad 29 November pada pukul 9 malam di HBO (Astro saluran 411). Siaran ulangan adalah pada hari Isnin 30 November 1 tengah hari, Khamis 3 Disember 11.30 malam, Sabtu 5 Disember 11 pagi dan 7.30 malam, dan Ahad 6 Disember 2.30 petang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails