Geng Aku

Rabu, 10 Mac 2010

Sultan Kelantan Cerai Isteri Kedua Talak 3.


TUANKU ISMAIL PETRA bersama Elia Suhana.


Seorang peguam syarie, Zainul Rijal Abu Bakar telah memfailkan permohonan pengesahan cerai talak tiga terhadap isteri kedua Sultan Kelantan, Cik Puan Elia Suhana Ahmad, di Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam.

Dalam satu kenyataan kepada Bernama, Zainul berkata, beliau telah dititahkan oleh Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra Tuanku Yahya Petra supaya memfailkan permohonan pengesahan cerai antara Tuanku dan Cik Puan Elia Suhana.

"Kami telah dititahkan oleh Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Ismail Petra Ibni Al-Marhum Sultan Yahya Petra, Sultan dan Yang Dipertuan bagi Negeri Kelantan Darul Naim supaya memfailkan permohonan pengesahan cerai di antara Tuanku dan Elia Suhana binti Ahmad.

"Pada hari ini (semalam), kami telah memfailkan suatu permohonan di Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu untuk pengesahan cerai talak tiga yang dilafazkan sendiri oleh baginda Tuanku terhadap Elia Suhana Binti Ahmad pada 12 Februari 2010 di hadapan beberapa orang saksi dan mahkamah telah mendaftarkan permohonan tersebut serta menetapkan hari Ahad, 21 Mac ini pukul 9 pagi bagi mendengar permohonan tersebut," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails