Geng Aku

Isnin, 1 Mac 2010

Perasmian Pejabat PAS Miri Kukuhkan Pakatan.

Perasmian Pejabat PAS Kawasan Miri semalam oleh Ketua Penerangan PAS Perak yang juga Adun Titi Serong, Drs Khalil Idham Lim menyaksikan kukuhnya kerjasama Pakatan Rakyat di sini. 

Ini berikutan keempat-empat pemimpin tertinggi parti komponen Pakatan Rakyat iaitu Yang Dipertua PAS kawasan, Haji Jofri, Edwin Dundang (SNAP), Fong Pau Teck (DAP) dan Dr Micheal Teo (PKR) hadir pada majlis itu.

Khalil Idham dalam ucapan perasmian mengajak semua ahli PAS menggerakkan kerja dakwah ke arah memasyarakatkan PAS dalam masyarakat tempatan menerusi kerja amal kebajikan dan kemasyarakatan.

“PAS seharusnya berada dalam saf hadapan dalam memastikan prinsip negara berkebajikan dinikmati setiap insan di muka bumi Miri ini.

“Bertitik tolak roh perjuangan baginda Rasulullah s.a.w., usaha dakwah dan kebajikan berterusan ini pasti akan membawa sinar perubahan pada seluruh masyarakat,” ujarnya yang juga Setiausaha Sekretariat Pakatan Rakyat Perak.

Gambar: Khalil Idham Lim (kiri, membelakangkan kamera) memotong riben merasmikan pejabat PAS Miri.

Pada malam pula, seluruh pemimpin Pakatan Rakyat Miri bergerak ke rumah Dr Micheal Teo, Ketua PKR Bahagian Miri bagi meraikan Rumah Terbuka Pakatan Rakyat Miri.

Hampir 1,000 hadir memeriahkan majlis tersebut yang dihangatkan lagi dengan ucapan Khalil Idham Lim yang fasih berbahasa Cina berjaya menarik perhatian hadirin.

Dengan adanya program seumpama ini, mampu memecahkan tembok perbezaan di antara PAS dan masyarakat bukan Islam di Sarawak.

Berucap pada majlis itu, Khalil berkata, jika benar-benar kerajaan Pusat dan kerajaan negeri yang dipimpin oleh BN ikhlas membantu rakyat negeri ini, maka mereka mestilah membina jalan yang sempurna dari Miri ke Mukah.

Untuk rekod, perjalanan dari Miri ke Mukah mengambil masa hampir lapan jam walaupun jaraknya lebih kurang 450 kilometer.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails