Geng Aku

Khamis, 24 Disember 2009

Tony Fernandez Nafi Beli West Ham.




Tony Fernandes

Datuk Seri Tony Fernandes menafikan bahawa dia telah membuat tawaran untuk membeli kelab West Ham meskipun telah mengadakan perbincangan dengan kelab tersebut.

CB Holdings, syarikat yang memiliki West Ham, sedang mencari pelabur baru dan mereka sangat berharap ahli perniagaan dari Malaysia itu bersetuju membeli 51 peratus saham dalam kelab Liga Perdana England itu.

Tony Fernandes merupakan individu yang membawa semula pasukan Lotus ke kancah perlumbaan Formula Satu (F1) tahun depan dan dilihat sebagai alternatif terhadap penjualan West Ham kepada bekas pemilik Birmingham, David Gold dan David Sullivan.



Begitupun, Ketua Pegawai Eksekutif syarikat penerbangan tambang murah AirAsia itu menafikan laporan tersebut kepada akhbar London Evening Standard kelmarin.

"Tidak, bukan dalam masa terdekat ini. Saya sedang sibuk menguruskan tentang pasukan F1 saya, jadi ia (pembelian West Ham) bukan sesuatu yang akan saya lakukan," katanya.

Bank dari Iceland, Straumur memiliki saham sebanyak 70 peratus dalam syarikat CB Holdings dan telah menolak tawaran sekitar £50 juta (RM274.2 juta) daripada Gold dan Sullivan ke atas kelab yang dianggarkan bernilai £120 juta (RM658 juta) itu.



Tony Fernandes yang meminati kelab West Ham mengakui bahawa masa depan kelab yang menduduki tangga kedua terbawah Liga Perdana England itu tidak begitu cerah.

"Saya sangat risau tentang masa depan West Ham. Mereka dalam keadaan genting sekarang ini dan cara pengurusan kewangan juga teruk," kata Tony.

"Peminat kelab ini, termasuk saya mahukan yang terbaik, tetapi kedudukannya tidak begitu bagus untuk menarik pelabur baru." - Agensi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails